Několik tipů pro minimalizaci poruch při upgradu na VoIP
29.7.2019

VoIP (Voice over Internet Protocol) je pro vaši společnost skvělý způsob jak zrychlit vaši práci, spolehlivost, možnost použití velkého množství pokročilých funkcí, a to vše za minimální náklady. To však neznamená, že byste se do světa VoIP měli vrhnout bezhlavě a bez jakékoliv přípravy.

Pokud právě provádíte nebo plánujete modernizaci vaší společnosti, zde je několik tipů, které vám zajistí úspěšné zprovoznění a minimalizování možných problémů.

1. Ujistěte se, že je vaše síť připravena pro VoIP

Kvalita hovorů přes VoIP je pevně spjata s kvalitou a rychlostí vaší sítě. VoIP provoz je totiž většinou routován stejně jako ten datový, takže každé zpomalení, výpadek nebo nízká rychlost má přímý vliv na kvalitu hovorů. Ujistěte se tedy, že máte dostatečně kvalitní připojení. Obecně si jeden hovor v HD zvukové kvalitě vezme 50 až 100 Kb/s z šířky pásma.

2. Vyberte správné telefonní vybavení

VoIP technologie nabízí velkou škálu možností a parametrů, které vaší společnosti mohou pomoci. Pokud si budete vybírat nové telefony a k nim příslušné doplňky, je potřeba uvažovat nad vzájemnou kompatibilitou a propojením se samotnými funkcemi telefonu, či ústředny. Pokud si nevíte rady, neváhejte se na nás obrátit.

3. Priorita nebo segmentování hlasového provozu

Jak už jste se dozvěděli v prvním bodě, je důležité mít správně připravenou interní síť. Pro minimalizaci problémů s kvalitou hlasových hovorů, existují dvě metody, které vám mohou pomoci. První možností je použití VLAN (Virtual Local Area Network). Ty umožňují oddělit hlasový provoz od toho datového a vyhradit tak část lokální sítě pouze pro telefony. Druhou možností je použití QoS (Quality of Service). Toto nastavení vám umožní nastavit priority pro hlasové služby nebo možnost vyhradit procentuální část pásma právě pro VoIP.

4. Zajistěte nouzový volací plán

Jak jistě víte, veškerá komunikace je plně spjata s internetovým připojením. Pokud tedy dojde k výpadku připojení, je nutné mít možnost použití sekundárního připojení pro minimalizaci vaší nedostupnosti. Pro řešení těchto výpadků opět existují dvě metody. Tou první je možnost použití sekundárního LTE (4G) připojení pomocí našeho LTE modulu. Při výpadku primární konektivity začne ústředna automaticky využívat připojení LTE. Druhou možností je použití funkce Hot Standby, která zjednodušeně nabízí možnost použití cluster řešení.